2006-ban jelent meg a Jeep Compass első generációja, melynek helye a jelenlegi modelpalettában a Renegade és a Cherokee között van. A második generációt idén mutatták be a Los Angeles-i Autószalonon rögtön négy, jól elkülöníthető változatban: Sport, Longitude, Limited és a terepre fokozottan alkalmas Trailhawk. Számtalan helyről érkezhet a különféle piacokra a Jeep Compass, hiszen négy helyen gyártják, Mexikóban, Brazíliában, Kínában és Indiában is.
A Trailhawk változat nem véletlenül pózol az erdőben, eltérő lökhárítói miatt elöl 29,1, hátul 33,1 fokos lett a terepszöge. A Compass többi változatához képest hasmagassága 1,3 centivel magasabb, így 22,9 centiméter. Gázlómélysége 406,4 milliméteres. Ilyen adatokat ritkán látunk a többi szabadidőautó adatlapján. A Trailhawk azonban csak 2018-tól lesz elérhető.
Komoly összkerékhajtási rendszert dobtak a Compass alá, elvégre egy Jeepnek terepen is meg kell állnia a helyét. A rendszer akár a nyomaték 100 százalékát is képes egyetlen kerékhez irányítani. A kicsit több mint 1,6 tonnás autó vázszerkezetének 65%-a nagy szilárdságú acélok felhasználásával készült.
Itthon a 2 literes MultiJet 2 turbódízel 140 lóerős változatát próbáltuk, mely valószínűleg az egyik legnépszerűbb választás lesz. Kellő dinamikát nyújt és meglepően csendes még nagyobb terhelés mellett is. A hozzá kapcsolt 9 fokozatú automata észrevétlenül dolgozik, igazán harmonikus párost alkotnak.
Hét különböző hajtáslánc közül választhatnak majd a leendő Compass-tulajdonosok, a bevezetéskor egyelőre kétféle motor elérhető. A turbós benzinmotor 1,4 literes MultiAir 170 lóerős teljesítménnyel. A dízelmotor 2 literes MultiJet, melynek teljesítménye 140 lóerő, maximális nyomatéka pedig 350 Nm. Váltóból hatfokozatú kézi vagy 9 gangos automata választható.
Követi a mai trendet a műszerfal felépítése, a középkonzol tetején akár 8,4 colos érintőképernyő is trónolhat, amin a funkciók javát elérjük és akár a telefon képét s tükrözhetjük rá. Szerencsére a klíma főbb funkcióinak meghagyták a szokásos gombokat, így nem kell a menüben turkálni, ha állítani támad kedvünk. Érdekes, hogy a Compass műanyagjai szemre elég kellemetlennek tűnnek, pedig valójában a műszerfal