A 02-es sorozat meghatározó darabja a BMW történelmének, hiszen többek között ez volt az a modell, mely talpra állította a bajor márkát és visszarántotta a csőd széléről, valamint a Daimler karjai közül. Kicsivel több mint 50 éve mutatták be, tehát már vastagon veterán korban van, így egyre többen vannak azon az állásponton, hogy a megmaradt darabokat eredeti állapotában kell megőrizni az utókornak. Szerencsére akadnak kivételek.
Az alábbi sütőtök színűre pingált 02-es BMW-t például 2009-ben vázig csupaszították és nemcsak igazán kívánatos formában építették újjá, hanem a technikát is frissítették. Az öreg bódé alatt ugyanis a szintén ikonikus E30 M3-as technikája rejtőzik, így már teljesen indokolt a lökhárítóktól megfosztott, szélesítésekkel dögösebbé varázsolt kinézet.
S14-est motor található a gépházfedél alatt, amit már egyszer kezelésbe vett nem is akárki, hanem az AC Schnitzer. Hozzá ötsebességes sportváltót kapott, Getrag 265 CR-t, melyen az első fokozat balra lent található. A mellette lévő technika is a BMW-től jött, így akadnak alkatrészek az E9-es 3.0 CS-ből, az E21 323i-ből és még számtalan modellből. A beltérben például a 320i Recaro ülései és a 635-ös hátsó padja található. Ennek ellenére nem egy szedett-vetett látvány, ami annak köszönhető, hogy mindent fekete bőrbe, alcantarába és a gyári Motorsport mintázatú szövetbe húztak.
Számos kiállítást megjárt már a felfrissített 02-es BMW, még magazin címlapján is szerepelt, hatalmas mennyiségű igazolópapír halmozódott fel az átalakítás során, amit természetesen megkap majd az új tulajdonos az autó mellé. Jelenleg 90 ezer dolláron áll a licit, mely közel 25 millió forint. Ennyi pénzből már új BMW-k között is bátrabban válogathatunk. Igaz, ilyen stílusosat aligha találnánk.