A hatvanas években a GT40 az autóversenyek legyőzhetetlen hősének számított. 1966-ban Le Mans-ban mindhárom dobogós helyezést megszerezte a típus. Akkor a Le Mans-i huszonnégy órás versenyen három Ford GT40-est egymástól csupán méterekre intett le a célban a kockás zászló, ekkor legenda született.
Miután a 60-as években Henry Ford II, a Ford akkori vezetője sikertelenül próbálta megszerezni a neves sportautó-gyártókat, a Ferrarit és a Maseratit, úgy döntött, hogy megépítteti cége saját sportkocsiját, amely felveheti a versenyt az olasz modellekkel - ez később be is igazolódott. A típusból utcai változat is készült, amiből 133 darabot gyártottak. - via Wikipédia
Ennek a Ford GT-nek feltöltött, 5,4 literes V8-as középmotorja 500 lóerőt teljesít, maximális nyomatéka pedig lehengerlő, 678 newtonméter. Ez a roppant erő a hátsó kerekekre jut, az erőátvitelt egy hatgangos manuális váltóra bízták. A független kerékfelfüggesztés, a nagyméretű Brembo fékek, valamint az elöl 18, hátul 19 colos Goodyear Eagle F1 Supercar gumik is az alapfelszereltség részét képezik. A karosszéria váza és a legtöbb lemeze alumínium, míg a motorháztető alumínium-szénszál ötvözet. A Ford GT 330 km/órás sebességre képes, és 150 ezer dollárba került.
A jubileumi GT40-ről eddig annyi derült ki, hogy 20 darabot készítenek belőle, és motorházában egy erősebb V8-as erőforrást fognak elhelyezni, illetve a sebességváltója is modernebb technológián alapul. A felülvizsgált alkatrészeken kívül a belső tér sem marad érintetlenül: kialakítása és anyaghasználata luxus érzést fog kölcsönözni.
Az évfordulós relikviákat Barrett-Jackson aukcióján árverezték el Scottsdale-ben, január 27-én. Az újjáélesztett járgányról az alábbiakban tekinthető meg galériánk: