A hirdetés szövege szerint, az 1914-es Ford T-Modellt felújított állapotában bocsájtják eladásra. 2,9 literes, soros, négyhengeres motorja elvileg 15 millió kilométert futott, ami egyáltalán nem lehetetlen, bár könnyen megeshet, hogy pár nullával el lett írva.
A gyári adatok szerint 20 lóerős motorja maximum 72 km/órás végsebességet képes produkálni. Kis érdekesség, hogy mind a négy hengere egy közös öntvényben van, ami manapság teljesen hétköznapi, de abban az időben nem ez volt a jellemző.
Említettem a bevezetőben, hogy a modellnek magyar vonatkoztatása is van: két neves autókonstruktőrünk vett részt a tervezői csapatban, név szerint Galamb József és Farkas Jenő. Ennek azért van eszmei értéke magyar szemmel nézve…
(A Ford T-modell gyújtáskapcsolója)
(Fotók: MTI/Czeglédi Zsolt)