Az I. Világháború után a Rolls-Royce újra az autógyártással kezdett el foglalkozni és 1921-ben meg is nyitották első amerikai gyárukat. Ugyanebben az évtizedben kifejlesztették az „R” elnevezésű motort, amellyel be is neveztek a Nagy Brittanai Intercontinental Schneider Trophy hidroplán versenyre. A legenda szerint Royce a sétabotjával rajzolt egy tervet a West Wittering homokjába. Az a terv sikeresnek bizonyult és a versenyt is megnyerték, ráadásul világrekordot döntöttek az elért sebességgel. Később olyan repülőgépek kapták meg ezt a motort, mint a Spitfire vagy a Hurricane.
A Rolls-Royce céljául tűzte ki hogy meghatározóak lesznek az autópiacon. Első körben a középosztályt célozta meg, az orvosokat, ügyvédeket és üzletembereket. Ezáltal a motor kis fejlesztésre szorult és végül elkészült a 3127 cc kapacitású, 100 lóerős szerkezet.
1925-ben a Silver Ghost helyébe lépett a Phantom, amely 1927-ben már páncélozott karosszériával is kapható volt. A Phantom modell futószalagra került Angliában és az Egyesült Államokban is, azon belül Springfieldben, amely Massachusetts állam oltalma alatt van.
A Rolls-Royce történelmének folytatása hamarosan érkezik, a 30-as évekkel.
(Forrás: rolls-roycemotorcars.com | Fotó: rolls-roycemotorcars.com)