A Medián Közvélemény- és Piackutató Intézetnek a Robert Bosch Kft. megbízásából készített kutatásából kiderült, hogy az autóval rendelkezők aránya 2018-ban elérte eddigi maximumát, a háztartások 46 százalékában van autó.
A reprezentatív kutatás szerint az elmúlt hat évben folyamatosan nőtt a magyar utakon futó autók száma, az idei első fél évben elérve a 3,58 millió darabot. Az autóállomány dinamikus bővülését mutatja, hogy a tavalyi egész éves 272 ezres új üzembe helyezés után – amely tartalmazza az import használt autókat is – idén már az első félévben 150 ezer autót regisztráltak.
A magyar háztartások 46 százaléka rendelkezik autóval, a gépjárművek jellemzően saját tulajdonban állnak, céges autó csak a háztartások 2-3 százaléknyi töredékében található – derül ki a felmérésből. A kutatás szerint az autók életkori megoszlása a felméréssorozat kezdete óta folyamatosan romlik, aminek elsősorban a 2008-as válság és annak következtében az újautó-vásárlások tartós visszaesése az oka. Ugyanakkor a folyamat az utóbbi években lelassult, és a 2012-es mélypontot követően, 2014 óta egyre inkább érezhető az újautó-piac fellendülése.
Tavaly 116 265 új autót helyeztek forgalomba Magyarországon, ami 20,4 százalékkal több a 2016-os 96 594-nél és 50,6 százalékos növekedés a 2015-ben eladott 77 179-hez képest. A felmérés szerint az autók többsége 5-10 ezer kilométert tesz meg egy évben, az átlagos futásteljesítmény 17 ezer kilométer, 800 kilométerrel több, mint két éve. Csaknem minden társadalmi csoportban nőtt az autóhasználat mértéke, a leginkább a fiatalok, a legfeljebb 8 osztályt végzettek és az érettségizettek és a falun élők körében. Kisebb mértékű csökkenés csupán a budapestiek és a diplomások körében érzékelhető.