Jump to content

WTCR 2021: Pau-Arnos

2021. 10. 17. 11:53

Jó egykörös teljesítménye ellenére messze nem az elképzelések mentén alakult Michelisz Norbert hétvégéje a WTCR franciaországi fordulóján. Még nehezebb hétvégét tudhat maga mögött Tassi Attila és a Zengő Motorsport legénysége.

Pihenésre nem maradt sok idő a túraautó-világkupa csehországi visszatérése után, mivel a mezőnynek alig néhány nap alatt kellett átruccannia a mosti pályától mintegy 1700-1800 kilométerre, Franciaországban található Pau-Arnos-i pályára. Okkal lehetett aggódni a helyszínválasztás miatt a hétvégét megelőzően szintkülönbségekben burjánzó, old-school karaktere miatt, amit magasabb szinten jegyzett bajnokság korábban még nem tapasztalhatott.

Kétszer is a szívünkhöz kellett kapnunk már az első szabadedzésen: előbb Mikel Azcona piruettezett a Zengő Motorsport Cuprájával a sikánnál, majd Luca Engstlertől láthattunk egy látványos kicsúszást a 7-es kanyarnál – az ifjú Hyundai-pilóta stílusos csapata névadó támogatójának tábláját bontotta le. Nagyobb autótöréssel szerencsére egyik eset sem járt, miközben Yvan Muller kezdett az élen a Lynk & Có-val, a magyarok közül Tassi Attila (Honda) ötödik, Michelisz Norbert (Hyundai) pedig nyolcadik lett, Boldizs Bence (Cupra) a sor végén nyitott.

Azcona a második szabadedzésen is átélt egy meredekebb szituációt, akárcsak Néstor Girolami (Honda) vagy Gilles Magnus (Audi). A szombati nap mindenesetre a Lynk & Co uralmát hoztát, hiszen a két szabadedzés után az időmérő edzésen is a kínai gyártóé lett az elsőség. 2019 óta először szerzett pole-t a WTCR-ben Yvan Muller, a négyszeres világbajnok mögött viszont két Hyundai-pilóta végzett Jean-Karl Vernay és Michelisz révén, utóbbi már a Q1-ben is értékes pontokkal gazdagott második idejének köszönhetően. Ezzel szemben Tassi és egy kivétellel a Zengő-Cuprák is búcsúztak már a Q1 végén.

Hamar vonatozásba fulladt vasárnap az első verseny, lényegében már a biztonsági autó távozásával, melyre Tiago Monteiro kilökése miatt volt szükség – a Honda portugálja Yann Ehrlacher (Lynk & Co) támogatásával került a szalagkorlátba, a franciát még vizsgálják az esetért. Pozíciócsere ezután már csak csapatutasítás útján történt a pályán, ami a magyaroknak azért lehetett kifejezetten fájó, mert Micheliszt utasították arra, hogy adja át a helyét Vernay javára, és elegánsan félre is húzódott a célegyenesben.

Tíz verseny és zsinórban tíz különleges győztes után pedig megtört a WTCR sokszínűségi szériája, fordított rajtrácsos pole-ját ugyanis a rajtot leszámítva könnyen győzelemre tudta váltani Frédéric Vervisch (Audi). A Comtoyou Racing belga versenyzője mögött Thed Björköt (Lynk & Co) intette le másodikként a kockás zászló, a dobogó legalsó fokára pedig Michelisz csapattársa, Gabriele Tarquini állhatott fel. Tassi a 12. helyen végezve négy pontot gyűjtött, a Zengő Motorsportnak csak Mikel Azconával sikerült a legjobb tizenötben zárnia.

A második futamon az időmérő győztese, Yvan Muller indulhatott az élről, őt azonban rögtön lerajtolta Vernay, míg Michelisz megtartotta mögöttük a harmadik helyet. Már-már kinézett az idei harmadik dobogós helyezése a magyarnak, amikor öt körrel a vége előtt vibrációra kezdett el panaszkodni, ezzel az addig unalmas körözgetésből álló verseny hirtelen a feje tetejére állt.

Jelentős tempót veszített a Hyundaijal, így hamar a nyomába ért Urrutia, aki a 10-es kanyarnál meg is lökte őt, majd mögöttük Guerrieri és Vervisch is érintőre vették egymást, az argentin így a címvédő éllovas mögé esett vissza. Az uruguayi után az egész kakaskodásból profitáló Vervisch is megelőzte Micheliszt, míg Ehrlacher és Guerrieri kettőse is elkezdte igen harapósan kóstolgatni egymást. Kettejük párharca a sikánnál harapódzott el igazán, aminek eredményeként a gumibálát is kiütötték, emiatt jött a biztonsági autó.

(Forrás: vezess.hu / fotó: pixabay.com)