Jump to content

A győztes Toyota

2021. 08. 22. 16:15

Magabiztos kettős sikerrel biztosította be zsinórban negyedik győzelmét a 89. Le Mans-i 24 órás versenyen a Toyota. A királykategória mögött azonban elképesztő fordulat döntött az elsőség sorsáról.

Zsinórban másodjára rendezték meg rendhagyó, a tradicionális júniusitól eltérő időpontban a Le Mans-i 24 órás futamot, viszont a tavalyi évvel ellentétben már nem zárt kapuk mögött rendezték meg: 50 ezer – koronavírus elleni oltással vagy 48 órásnál nem régebbi, negatív PCR-teszttel rendelkező – néző látogathatott ki, ami a megszokott nézőszám egyötöde.

Ha már Forma-1-gyel rendszeresen foglalkozunk a Vezessnél, illő megemlíteni, hogy történelmi pillanatokra került sor a szombat délutáni rajt előtt a királykategória szempontjából. A kétszeres világbajnok Fernando Alonsónak adatott meg az a megtiszteltetés, hogy elsőként mehetett körbe F1-es autóval a 13,6 kilométeres Circuit de La Sarthe-on. A spanyolnak nem volt ismeretlen terep a pálya, visszatérése előtt kétszer is nyert a Toyotával ezen a pályán, emellett a 2018/2019-es idényben endurance-világbajnok lett.

Emlékezetesen vette kezdetét a Le Mans-i viadal, az eső miatt ugyanis csak a biztonsági autó mögött kezdett el pörögni a visszaszámláló. Közel negyedóra után lengették meg a zöld zászlókat, amit lassú zónák és sárga zászlók tömkelege követett. A gördülőrajt legnagyobb vesztese a 8-as Toyota volt, Sébastien Buemit ugyanis már a második kanyarkombinációban kilökte a legendás versenyen bemutatkozó Glickenhaus 708-as autója.

A Toyota élről induló 7-es egysége így az elején némi egérutat nyert, főleg azok után, hogy egyhamar a rajt utáni kalamajka részesévé vált a japánok legközelebbi üldözőjének számító Alpine, mivel az Indianapolis kijáratánál megforgott Nicholas Lapierre, miközben mintegy tucatnyi autóval mutattak be piruettet vagy kirándultak a sóderágyban.

 

(Forrás: vezess.hu / fotó: pixabay.com)