Jump to content

Audi e-tron Sportback

2021. 03. 01. 11:20

402 lóerő, 665 Nm, 446 km hatótávolság, 5,7 másodperces gyorsulás 100 km/órára: beárazták az Audi második elektromos modelljét, az e-tron Sportback terepkupét.

A modell közeg-ellenállási együtthatója jól példázza, mennyire tévesek az áramvonalasságról alkotott elképzeléseink. Habár a karosszéria inkább zömök, mint kecses, a 0,25-ös cW érték kiemelkedően kedvezőnek számít, és kulcsszerepet játszik abban, hogy a 95 kWh kapacitású akkumulátorcsomaggal akár 446 kilométert is megtehetünk (WLTP-szabvány szerinti mérés): a gyár szerint a crossover formátumú Audi e-tron modellhez képest 10 kilométerrel hosszabb hatótávolság pont az ahhoz viszonyítva marginálisan jobb légellenállásnak tudható be.

Az Audi e-tron Sportback egy világújdonságot is hoz a piacra: ez az egymillió mikrotükörből álló LED-es fényszóró, amelynek vezérlése másodpercenként akár 5000-szer (!) módosítja a néhány századmilliméter (!) élhosszúságú tükröcskék dőlésszögét, persze külön-külön.

A pixellámpa elsődleges feladata a minden eddiginél pontosabb adaptív világítás – például képes csak a saját sávunkat megvilágítani, ezzel is segítve az iránytartást, vagy alkalmas arra, hogy megvilágítsa az úton észlelt akadályokat (pl. gyalogosokat), de persze kiszállás után vagy indulás előtt menő fényanimációkat is képes a talajra vagy a falra vetíteni, mert mégis csak ezzel lehet lenyűgözni az ügyfeleket.

A kétmotoros elektromos összkerékhajtás alaphelyzetben csak a hátsó villanymotort működteti, az elsőt arra tartalékolja, ha stabilizálni kell az autót vagy extra teljesítményre volna szükség.

A bevezetőben említett gyorsulási és teljesítményértékek egyébként csak S (sport) üzemben, padlógáznál jelentkeznek. Normál helyzetben 355 lóerővel és 561 Nm nyomatékkal gazdálkodunk; ilyenkor az autó 6,6 mp alatt gyorsul 100 km/órára. A végsebesség minden esetben 200 km/óra. Alapfelszerelés az Audi Drive Select adaptív futómű-szabályozás, míg a légrugózás 76 mm-es tartományban képes variálni a szabad hasmagasságot.

 

Az eredeti tervek szerint 2020 tavaszától kapható Európa-szerte az e-tron Sportback, eleinte azonban egy kisebb teljesítményű modellvariáns lesz csak elérhető. Ez szintén összkerékhajtású, de a rendszerteljesítmény 308 LE, a kombinált forgatónyomaték 540 Nm. A végsebessége 190 km/óra, a 0-100 km/óra gyorsulás 6,8 másodpercig tart. Fontos különbség, hogy a nagyobb verzió kétszintes, 36 cellából álló, 95 kWh kapacitású akkumulátora helyett itt csak egyszintes, 27 cellás, 71 kWh-s akkut kapunk. Ez 120 kg megtakarítást (2370 kg menetkész tömeg) és 347 kilométeres hatótávolságot jelent.

 

(Forrás: vezess.hu / fotó: pixabay.com)