Jump to content

Középmotoros kis sportautót fejleszt a Hyundai N részlege

2018. 05. 31. 13:29

A Hyundai nagyon komolyan veszi az N sportrészleget, amit mi sem mutat jobban, hogy a vezetői székben az az Albert Biermann ül, aki korábban a BMW M divízióját is irányította, ráadásul az úriembernek szinte teljesen szabad kezet adott a koreai márka vezetősége. Valószínűleg pont ennek köszönhető, hogy Biermann úr nemrég elárulta, hogy a korábban koncepcióként már több változatban is megszületett középmotoros modelljük még mindig fejlesztés alatt áll, és akár a sorozatgyártásba is eljuthat – persze azért ezt a döntést még az elnökségnek is jóvá kell hagynia.

Valószínűleg nem sokan emlékeznek már, de RM14, RM15 és RM16 N néven már három kompakt méretű, középmotoros kis sportautó tanulmányt is bemutatott a Hyundai, ráadásul utóbbi már a gyáriak legfrissebb platformjára épült és 300 lóerőt tudott felmutatni. Biermann úr egy interjúban beszélt erről a lehetőségről: „Még mindig dolgozunk az autókon, folyamatosan új dolgokat próbálunk ki velük kapcsolatban. Egyszer talán lesz is egy ilyen modellünk. A döntés még nem született meg, de nagyon is lehetséges” – árulta el a vezető.

Az N részleg első modellje egyébként nemrég mutatkozott be az i30 képében, és akkor további két sportos kivitelt ígért Biermann úr – ezek közül az egyik már be is mutatkozott a Veloster N változataként, a másik pedig jó eséllyel a Kona lehet majd. A jövő egyelőre ködbe burkolózik, de a középmotoros sportautó lehetősége bizony sokat ígér.

A helyes stratégiával kapcsolatban is megosztott néhány érdekes gondolatot a sportrészleg vezetője: „Még csak most indultunk. A kereskedői hálózatunk nem volt hozzászokva a sportos modellekhez, ezért időt kell adnunk. Túl gyorsan túl sok modellt piacra dobni nem jó döntés. Ha egy teljesen egyedi modellel kezdtünk volna, az emberek nem tudták volna, hogy mit kezdjenek azzal az autóval” – mondta Biermann, és szerintünk teljes mértékben igaza van. Ettől függetlenül persze alig várjuk már az újabb és újabb N modelleket a Hyundaitól.

(Forrás: autopult.hu)