A következő SL a pletykák szerint 2 év múlva, vagyis 2020-ban debütálhat, és ha hinni lehet az előzetes információknak, akkor teljesen átalakul (sőt, inkább visszaalakul), hiszen koncepcióját tekintve visszatér a gyökerekhez, pontosabban fogalmazva a korábbi generációkhoz. Az utolsó klasszikus SL-nek sokan az 1989-től egészen a 2000-es évek elejéig gyártott, R129 kódjelű típust tartják, amely (még műanyag hátsó szélvédős) vászontetővel – igaz, az egyrészes keménytető szériában járt hozzá –, sorhatos és V8-as motorokkal, valamint opcionális hátsó ‘vész’-üléssorral rendelkezett. Most pedig állítólag ugyanezeket kaphatja meg a következő SL: a V6-os motorokat a márka többi modelljéhez hasonlóan az új 3-literes feltöltött sorhatosok váltják, amelyek mellett persze maradnak a gyönyörű hangú, bivalyerős V8-asok, az SL ismét vászontetőt kaphat, és ha hinni lehet a pletykáknak, visszatér a két hátsó pótülés is a palettára.
Amennyiben a Mercedes-Benz esetleg valóban meglépi a fentieket, a siker garantált, rengetegen fogadnák nagy örömmel a hagyományokhoz való visszatérést. Persze már alapesetben is nagyon erős és gyors lesz az SL, de állítólag számos AMG-variáns jelenik meg. Az SL 53 AMG 522 lóerőt, az SL 63 jól ismert 4-literes biturbós V8-asa pedig 612 lóerőt teljesíthet, sőt, később egy konnektoros hibrid is érkezhet az SL 63 alapjait használva SL 73 néven (ez a típusjelzés is az R129-es SL-t juttatja eszünkbe, hiszen anno a V12-es, 525 lovas csúcsmodellt hívták így) egy 200 lóerő körüli villanymotorral kiegészítve, akár 800 lóerő feletti (!) rendszerteljesítménnyel.
Továbbá az SL történelmében első ízben megjelenhet a következő szériánál a 4Matic összkerékhajtás is, számos egyéb fontos technológiai innováció mellett. Egy biztos: nagyon izgalmas lesz az új SL...