Jump to content

Íme a Dallara első utcai autója – bemutatkozik a Stradale

2017. 11. 30. 14:38

Az autózás szerelmesei közül valószínűleg sokan hallottak már a Dallara cégről: az olasz vállalat leginkább arról híres, hogy versenyautókat tervez, ráadásul a legjobbakat. Utcai autójuk azonban még nem volt, egészen mostanáig, ugyanis bemutatták a Stradale névre keresztelt újdonságot, ami a pillekönnyű sportautók mezőnyébe kíván betörni, méghozzá igencsak impozáns képességekkel.

Nem véletlenül esett a mai napra a bemutató, ugyanis Giampaolo Dallara, a cég alapítója – aki egyébként korábban Enzo Ferrarival és Ferruccio Lamborghinivel is dolgozott együtt – ma ünnepli 81. születésnapját. Alapjában véve a Stradale egy speedster, tehát még szélvédője sincs, azonban az autó egy igazi átalakuló-művész: egy szélvédő felszerelésével máris roadster lesz belőle, de egy T elemet is hozzá lehet adni, amivel már targának nevezhető, sőt, két sirályszárnyas ajtó is elérhető hozzá, ami pedig már kupévá varázsolja.

Önmagában egyébként letisztult, mégis látványos az újdonság, ami kiváló aerodinamikai tulajdonságokkal rendelkezik – nem csoda, hiszen a Dallara versenyautók karosszériájának tervezésére szakosodott. Felárért egyébként egy fix hátsó szárny is elérhető. Az utastér is a lehető legegyszerűbb, mégis finom vonásokkal épül fel, míg a kezelőszervek nagy része a kormányra került – a hangulatot pedig a fekete bőr, a kontrasztvarrások és a rengeteg karbon alapozza meg. Egyébként az autó üres súlya mindössze 855 kilogramm, amit a karbon elemek felhasználásának köszönhet – a karosszéria gyakorlatilag teljes egészében ebből az anyagból készült.

A motortérben a Ford 2,3 literes turbós erőforrásának alaposan átalakított változatát találjuk meg. A Stradale lemezei alatt 400 lóerőt és 500 Nm-es csúcsnyomatékot kínál egy hatfokozatú manuális váltón keresztül, amelyeknek köszönhetően mindössze 3,25 másodpercre van szüksége ahhoz, hogy elérje a 100 km/h-s lélektani határt, és innen mindössze további 8,5 szekundumra van szüksége, hogy megduplázza ezt a sebességet. A végsebesség 280 km/h, az opcionális hátsó szárnnyal pedig elképesztő, 820 kilogrammnyi leszorítóerőt képes biztosítani az autó a csúcssebességnél.

A gyáriak mindössze 600 példány legyártását tervezik 5 év alatt, így aki mindenképpen szeretne egyet, annak sietnie kell. Az alapmodell 46,8 milliós ára már alapból elég húzós, de egy ilyen különleges négykerekű esetében azért megbocsátható. Ebben azonban még nincs benne a hazánkban 27 %-os ÁFA, de a szélvédőért (5,2 milló), a targatetőért (2,4 milli) és a két ajtóért (2,3 milli) is igen borsos összegeket kell otthagynunk – és akkor a többi extráról még nem is beszéltünk. Hazai forgalomba helyezéssel a végeredmény akár 80 millió forintra is rúghat, ez pedig már elég húzós összeg.

(Forrás: autopult.hu)