Alain Prost úgy emlékszik vissza a Hungaroringre, mint azon kevés versenyhelyszínek egyikére, ahol sosem tudott nyerni.
A Professzor becenevet a precíz vezetési stílusa mellett azért is aggatták rá, mert képes volt verseny közben is higgadtan gondolkodni. A nyolcvanas években, amikor a telemetriát még nem alkalmazták, és a számítógépes technika is gyerekcipőben járt még, többször előfordulhatott, hogy a fedélzeti számítógép már rég nulla benzint mutatott, amikor Prost még mindig ment, sőt nemegyszer nyert is látszólag üres tankkal. Szerinte ma is érvényes, hogy aki tud bánni az autóval, be tudja osztani az erejét, nem gyilkolja a gumikat, az mindig előnyben lesz azokkal szemben, akik ész nélkül vezetnek.
Prost jelenleg a gyári Renault csapat tanácsadója, de nagyon érdekli az elektromos autók fejlesztése is, ezért ha csak teheti, ott van a Formula–E futamokon is, meg van ugyanis győződve arról, hogy az autózás jövője az elektromos hajtásban rejlik. Az autóversenyzésen kívül sokat kerékpározik, és a saját fejlesztésű versenybiciklijén dolgozik.