A testület pénteki közleménye szerint összesen 2,7 milliárd euró értékben 152 projektet támogattak az Európai Unió közlekedésének fejlesztése érdekében. A Mol üdvözli a bizottság bejelentését és a végleges döntés előtt készen áll arra, hogy a részleteket megtárgyalja partnereivel és a bizottsággal - közölte a vállalat az MTI megkeresésére.
A projekt célja, hogy a Mol-csoport, az E.ON-csoport és a Nissan magyarországi leányvállalata közös konzorciumukon (NEXT-E projekt) keresztül egy 150 kilométer sűrűségű, univerzális elektromos villámtöltő-hálózatot alakítson ki az európai tranzitútvonalak mentén elhelyezkedő, Mol-csoporthoz tartozó töltőállomási gerinchálózaton, ezáltal a közép-kelet-európai régió tisztán elektromos eszközökkel is átjárhatóvá válik.
Az Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz 2016. évi pályázatának támogatásával Magyarország mellett Csehország, Szlovákia, Horvátország, Szlovénia és Románia is tisztán elektromos eszközökkel lesz átjárható.
A tavaly meghirdetett, 15 évre szóló Mol 2030 stratégiának megfelelően a Mol már többször elmondta, hogy nyitni kíván az elektromos közlekedés irányába illetve, hogy a Mol célja, hogy az alternatív üzemanyagok piacán is meghatározó magyarországi és régiós szereplővé váljon.