A csapat a Challenger kategóriában indul, amelyben a járművek energiaforrása egy hat négyzetméteres Si-egykristályos napelemtábla. A MegaLux csapat versenyautója is ilyen jármű, amely a napelemen keresztül szedi össze a működéséhez szükséges energiát és ezt raktározza el akkumulátoraiban. Az autó tömege 165 kilogramm, maximális sebessége pedig 130 kilométer per óra.
A verseny célja, hogy fejlesztők olyan jármű kifejlesztésére törekedjenek, amely bemutatja, hogy milyen fontos a környezetvédelem és a fenntarthatóság érdekében törekedni a minimális nyersanyag és energiafelhasználásra, illetve a környezetszennyezés csökkentésére.
Kutasi Zoltán tanszéki mérnök kiemelte: a csapat célja, hogy teljesíteni tudják a Pretoriából induló és Fokvárosba érkező nyolcnapos versenyt. Felidézte, hogy ez reális cél, hiszen a csoport a tavalyi ausztrál versenyen is jól szerepelt, a 46 induló közül hetedikként ért célba.
A dél-afrikai versenyt 2008-ban rendezték meg először, azóta kétévente kerül rá sor. Itt meghatározott idő alatt a legnagyobb távolságot kell megtennie az indulóknak az ausztrál versennyel szemben, ahol viszont a a csapatoknak minél rövidebb idő alatt kell átszelniük a kontinenst.
Afrikában együtt halad a mezőny városról városra és extra kilométereket az egyes állomáshelyeken beiktatott hurkokkal lehet szerezni. A verseny teljes hossza 2100 kilométer, de a plusz körökkel akár három ezer kilométeresre is növelhető a táv.
Kutasi Zoltán arról is beszélt, hogy idén a csapat együttműködést kötött az Országos Meteorológiai Szolgálattal, akik minden nap friss adatokat szolgáltatnak majd a verseny helyszínein várható időjárásáról, ami a stratégia optimalizálásában és aktualizálásában lesz a csapat segítségére.