"Most az elsődleges célunk az, hogy mind a nyolc futamot meg tudjuk rendezni, s mindegyik színvonalas legyen" - mondta a szakágvezető, s hozzátette, az új szabályok szerint csak a versenyzők legjobb hat eredménye számít majd bele a végső értékelésbe, ezért komoly taktikai csatára is számítanak.
Lakatos Róbert, az Eger-rali főszervezője kiemelte, hogy öt országból érkeznek pilóták és navigátorok a versenyre, amely az ob leglátogatottabb futama, részben azért, mert ezzel a viadallal kezdődik az idény.
"Nagyon reméljük, hogy balesetmentes lesz az idei Eger-rali, s ehhez a nézők együttműködésére is nagy szükség van" - fogalmazott Lakatos. Hangsúlyozta, nem győzik elégszer felhívni a közönség figyelmét arra, hogy a környezetvédelmi szempontok miatt lezárt területeket kerüljék el, valamint minden esetben kövessék a biztonsági személyzet utasításait.
A címvédő Herczig Norbert ebben az évben is a Skoda Fabia R5-össel versenyez, s jelezte, navigátorával, Igor Bacigallal abban bíznak, hogy a tavalyi gyorsaságukat sikerül "átmenteni" az idei esztendőre.
"A technikai és financiális háttér is összeállt, így minden futamon rajthoz tudunk állni, s reméljük, hogy továbbra is harcban leszünk az első helyért" - mondta Herczig, aki úgy fogalmazott, van miért büszkének lenni a magyar bajnokságra, amely az indulók létszáma és a felvonultatott technikai háttér szempontjából jobb, mint egy Európa-bajnoki futam.
A 11. Eger-ralin szombaton tíz, vasárnap további hat gyorsasági szakasz vár a versenyzőkre. Az össztáv 144,5 kilométer, ebből az első napon 84,5-öt teljesítenek az indulók. Az ünnepélyes rajtceremóniára az egri Dobó téren kerül sor péntek este, az eredményhirdetés és a díjátadás ugyanitt lesz vasárnap délután.