Jump to content

F1: Arrivabene és Ecclestone interjú - 1.rész

2015. 09. 14. 14:16

Az egyikük a Forma–1 legpatinásabb csapatát, a másikuk magát a Forma–1-et irányítja – most viszont összeeresztették őket egy közös interjú formájában. Szóba került Sebastian Vettel, Kimi Räikkönen, Enzo Ferrari, a legjobban megbánt dolgok… AFormula1.com interjújából szemezgettünk - általában a szakportál tette fel a kérdést, de volt, amikor elszabadultak az interjúalanyok...

Arrivabene: Ha nem ez lenne a munkád, mivel foglalkoznál? Mi lenne az álmod?

Ecclestone: Nos, én azért csinálom azt, amit, mert mindig is az autóversenyzés világában voltam. Előtte próbálkoztam a motorversenyzéssel. Mindig ilyen körökben mozogtam. Aztán ha nem vettem volna meg a Brabham-istállót, talán még most is használt autókkal kereskednék. (nevet)

Arrivabene: Autókereskedő.

Ecclestone: Használtautó-kereskedő.

Bernie, többször hangoztattad már, hogy Enzo Ferrari amolyan inspirációt jelentett számodra. Milyen értelemben?

Ecclestone: Sok tekintetben. Jó használtautó-kereskedő volt! (nevet) Emellett pedig rendkívül mérnökorientált, remek vezető volt. Én sosem foglalkoztam annyit a technikai oldallal, de komoly tanulsággal szolgált, hogyan csinált bizonyos dolgokat. Az egyetlen gondot az jelentette, hogy nem beszélt angolul, és én meg nem tudtam olaszul, szóval mindig volt kettőnk között valaki. Hogy adott-e nekem tanácsot? Ahelyett, hogy megmondta volna, mit csinálna az én helyemben, inkább csak hagyta, hogy figyeljem őt. Ebből pedig kiderült számomra, milyen okos fickó volt, és hogy hogyan kezelt bizonyos dolgokat. Ha visszagondolok, elmondhatom talán, hogy felnéztem Enzo Ferrarira – és Colin Chapmanre is. Colin ugyanilyen típusú ember volt. És mindig az volt az érzésem, hogy Ferrari úr is ugyanezt gondolta Colinról.

Arrivabene: Annyi mindent hallunk az efféle nagy úttörőkről, akik óriási üzletet csinálnak egy garázsból indulva, mint például Steve Jobs. Amikor a Ferrari történelmére gondolok, sok párhuzamra leszek figyelmes: Enzo Ferrari is egy modenai garázsban kezdte, és innen épített fel egy márkát, amely mára mítosszá vált. Számomra az igazi Steve Jonbs Enzo Ferrari volt. Az Apple-sztori már csak egy ’copy-paste’ változata a Ferrari-sztorinak.

Ecclestone: Ferrari úr volt akkoriban az új generáció.

Arrivabene: Enzo Ferrari ráadásul modern marketinget is létrehozott. Maranellóban hallani olyan történeteket, hogy egyes embereknek olykor napokat kellett várniuk arra, hogy megkapják a saját autójukat. Az már készen volt, de Enzo szándékosan nem adta oda nekik azt, csak ha kiérdemelték. Ez volt az igazi marketing, egy teljesen új módszer egy termék népszerűsítésére.

A cikk folytatása: LINK

(Forrás: sportrajongo.hu/formula1.com/telesport.hu; fotó: sportrajongo.hu/xpbimages.com)