Európa nyugati részét és a kelet-közép-európai térséget egyaránt 21 csapat képviseli, egy team Kanadából érkezett. A versenyre ezúttal 105 csapat jelentkezett a meghirdetett 44 helyre, amely a jelentkezés elindítása után nyolc másodperccel már be is telt.
A rendezvényen bemutatták a Széchenyi István Egyetem SZEngine motorfejlesztő csapatának kimondottan Formula Student autókhoz készített, egyedi tervezésű erőforrását. Borsi Fanni csapatvezető elmondta, az erőforrás alacsony tömegközéppontú, a versenyautókban a vezetőhöz közelebb építhető be. A 28 kilós motor 510 köbcentis, és 48 lóerőt teljesít 9000-es fordulaton. Különlegessége, hogy a blokkba integrálták a váltót, a vízpumpát és az önindítót, így a motor köré a leendő felhasználóknak csak a kocsit kell megépíteniük.
A Formula Student versenysorozat 1981-ben az Egyesült Államokban indult, Magyarországon 2010 óta rendeznek futamokat. Az egyetemi és a főiskolai csapatok számára életre hívott autóverseny-sorozat során a hallgatókból álló csapatok együléses versenyautó tervezésében és építésében mérik össze tudásukat. A Formula Student Hungary verseny főszponzora az Audi Hungária Motor Kft., amely támogatja az Arrabona Racing Teamet, a budapesti BME Formula Racing Teamet és a motortervező a SZEngine csapatot.
További érdekességekért kérjük keressék fel Facebook oldalunkat.
(Forrás: Autokalauz és MTI | Fotó: MTI)