Romain Grosjeant, a Lotus francia pilótáját két hellyel hátrébb sorolták, mivel előzött a boxutcában, így a nyolcadik helyett a tízedik pozícióból rajtolhatott, továbbá Will Stevens Manorja nem állt helyre a futamig, így a csapatot csak Roberto Merhi tudta képviselni Malajziában.
Az első körben Pastor Maldonado, a másodikban Kimi Raikkonen kapott defektet. Kicsivel később Marcus Ericsson előzési kísérlete balul sült el, és a kavicságyban végezte. A Safety Car ezt követően jött be, és a versenyzők nagy része le is tudta első kerékcseréjét.
Sebastian Vettel az újraindulást követően az első helyen állt, míg Lewis Hamilton a 11. pozíciót foglalta el. Fernando Alonso számára hamar véget ért a verseny műszaki hiba miatt. A 21. körben ismét a Ferrari német pilótája állt az élen. A Force India versenyzőit két incidensnél találták vétkesnek, ezért 10 másodperces büntetést kaptak.
A futam végkimenetelét a Mercedes és a Ferrari taktikázása döntötte el, hiszen Vettel a 38. körben letudta utolsó kiállását és Hamilton mögé ért vissza, de a brit pilótának még volt hátra egy kerékcseréje. Kimi Raikkonen számára hiába kezdődött a verseny rosszul, végül a negyedik helyig zárkózott fel. A 27 éves német pályafutása 141. versenyén a 40. sikerét aratta, s ezzel egyértelművé tette, hogy a címvédő Mercedes első számú kihívója az idén a Ferrari lesz. Vettel 2013 novembere után nyert ismét F1-es GP-t, a Ferrari pedig 2013 májusa után ünnepelhetett újra futamgyőzelmet.
További érdekességekért kérjük keressék fel Facebook oldalunkat.
(Szerző: Nagy Ádám | Fotó: Vezess)