A 46 éves pilóta a versenyautó hivatalos bemutatása alkalmából rendezett csütörtöki sajtótájékoztatón azt mondta, stresszmentes három esztendő van mögötte, ugyanakkor ez idő alatt is hiányzott neki a ralizás, és az azt körülvevő közeg.
"Néhány futamon előfutóként ott voltam, aztán tavaly volt lehetőségem tesztelni egy 208-as Peugeot-t, s azt tapasztaltam, hogy a gépet könnyű vezetni, öröm vele az autózás" - elevenítette fel az elmúlt időszak történéseit ifjabb Tóth, s kiemelte, visszatérésével kapcsolatban a mögötte álló emberek, illetve szponzorai is bíztatták és támogatták.
"Türelmet kell erőltetnem magamra, mert három év lemaradását biztosan nem egy futamon kell behozni. A szezonnyitó, jövő hétvégi Eger-ralin is a futam befejezése és a tapasztalatszerzés az elsődleges cél, de azért reményeim szerint gyorsak leszünk" - mondta a raliversenyző, aki mellett a navigátorként kétszeres abszolút bajnok Szőke Tamás foglal majd helyet a Peugeot-ban.
A másodpilóta a versenyautó leleplezése után arról beszélt, hogy a háromszoros bajnok Kazár Miklóssal eltöltött sikeres évek után új kihívást keresett, így került ifjabb Tóth mellé. Hangsúlyozta, hogy nekik és a csapat tagjainak is sokat kell még tanulniuk, az ob mezőnye pedig nagyon erős lesz.
Ifjabb Tóth az autóról elmondta, hogy 1600 köbcentis, négyhengeres motorja 280 lóerős, a végsebessége pedig 190 kilométer/óra. A versenyző szerint az ötfokozatú szekvenciális váltóval felszerelt, négykerék-meghajtású 208-as esetében - ahogyan a legtöbb mai raliautónál - a futómű a legfontosabb pont.
"A mostani autók teljesítménye nagyon azonos, a fejlesztések jelentős része is leginkább a futóművet érinti, a versenyzőnek az a feladata, hogy az ebből fakadó előnyökre ráérezzen, s így hozza ki a legtöbbet az autóból" - tette hozzá ifjabb Tóth, aki 1995-ben egy Toyota Celica volánja mögött nyerte meg első bajnoki címét, 2005-ben pedig a hetediket, egyben eddigi utolsót egy Peugeot 206 WRC-vel.
További érdekességekért kérjük keressék fel Facebook oldalunkat.
(Forrás: Autokalauz és MTI | Fotó: Fullcar)