A 29 éves brit versenyző pályafutása 32., idei 10. részsikerét aratta a texasi Austinban, ahol az ausztrál Daniel Ricciardo (Red Bull) végzett a harmadik helyen.
Hamiltonnak és Rosbergnek ez volt az idei 10. kettős győzelme, ezzel a konstruktőri vb-címét már az előző, orosz GP-n bebiztosító Mercedes beállította a McLaren istálló 1988-as rekordját, akkor a legendás brazil Ayrton Senna és a francia Alain Prost végzett a szezonban 10 futamon is az első két helyen.
A rajtot Rosberg és Hamilton egyaránt jól kapta el, a negyedik helyről induló Felipe Massa (Williams) pedig az első kanyarban megelőzte a harmadik pozícióból startoló csapattársát, Valtteri Bottast. Az első kör végén Sergio Perez (Force India) és Adrian Sutil (Sauber) összeütköztek, a pályán maradt törmelék miatt pedig be kellett jönnie a biztonsági autónak, amely az ötödik körben állt ki a mezőny elől.
Az első kerékcserék után az első két helyen maradt a Rosberg, Hamilton sorrend, a brit azonban a 24. körben egy határozott, és tökéletesen kivitelezett manőverrel megelőzte riválisát, s átvette a vezetést. Féltávnál az élen haladó Mercedes-duó mögött Massa, Ricciardo, Bottas, Fernando Alonso (Ferrari) volt a további sorrend a 3-6. helyen.
A folytatásban Hamilton körről körre, tizedmásodpercről tizedmásodpercre növelte az előnyét Rosberggel szemben, és a 34. körben végrehajtott második kerékcseréjénél már három másodperces előnnyel vezetett német riválisa előtt. Rosberg egy körrel később szintén a boxban járt, s több mint négy másodperces lemaradással tért vissza a pályára Hamilton mögé.
A brit pilóta diadalát a hajrában már semmi nem veszélyeztette, s bár Rosberg próbálta utolérni, nem járt sikerrel. A vb-címért küzdő Mercedes-pilóták külön harca közben Ricciardo futott remek versenyt, jó stratégiával, ennek köszönhetően felállhatott a dobogó alsó fokára.
A motorcsere miatt a boxutcából rajtoló négyszeres vb-győztes, címvédő német Sebastian Vettel (Red Bull) hetedik lett. Az idei világbajnoki sorozat egy hét múlva Brazíliában folytatódik.
(Forrás: autokalauz.hu és MTI | Fotó: f1fanatic.co.uk)