Az európai gyökerű versenysorozat 2012-ben, a texasi Austinban épült pályán tért vissza az USÁ-ba, de igazán soha nem sikerült megvetnie a lábát a csapatok és szponzoraik számára kiemelten fontos piacon. Ecclestone New Jersey-be is szerette volna elvinni a világbajnokságot, a terve azonban meghiúsult, mert a szervezők nem tudták előteremteni az utcai pálya befejezéséhez szükséges teljes fedezetet. Noha az F1 televíziós nézettsége az NBC-n tavaly 1,7 millióval, 11,4 millió főre nőtt, még így is 5 százalékkal elmarad az amerikai IndyCartól.
A brit lap meg nem nevezett forrására hivatkozva azt állítja, már Hermann Tilke is többször ellátogatott Las Vegasba az utóbbi időben. Mások viszont szkeptikusan fogadták Ecclestone nyilatkozatát. Az ismert F1-es blogger, Joe Saward szerint a sport nagyura csak taktikai céllal, valószínűleg egy másik potenciális helyszínnel való alkudozás eszközeként dobta be Las Vegast a köztudatba.
Saward úgy véli, a nevadai városnak – ahol utoljára 1982-ben, egy népszerűtlen, parkolóban kialakított ideiglenes pályán rendeztek nagydíjat – semmi szüksége nincs az F1-re, ezért nem is lennének hajlandóak kifizetni a magas promóciós díjakat. Rámutatott, hogy Las Vegas mintegy 150 ezer szállodai szobája 84 százalékos kihasználtsággal működik, a városba évente 39 millióan látogatnak el, és a kaszinók jövedelme eléri a 9,6 milliárd dollárt.
A Forma-1 Ecclestone vezetésével rendületlenül folytatja a terjeszkedést az új országok felé. Miután az idén Ausztria visszatért, Oroszország pedig első ízben került be a sport versenynaptárába, jövőre Mexikó, majd 2016-ban a tervek szerint Azerbajdzsán is csatlakozik a körforgáshoz.
(Forrás: f1-live.hu | Fotó: accessdmc.com)