A 2020-ban beharangozott rendszert az autógyártó úgy jellemzi, mint amely az Egyesült Államok és Kanada közútjain lehetővé teszi a háztól házig tartó vezetéstámogatást. Újdonsága, hogy már nemcsak a korábban monitorozott utakon működik, hanem a tervek szerint látványosan bővül a szolgáltatással használható úthálózat – először 3,2 millió kilométerre, majd akár 5,4 millió kilométer fölé.
Ez nagy előrelépés lenne az előző változatot képest, amely csak több mint 300 ezer kilométernyi észak-amerikai, valamint majdnem ugyanennyi kínai autópályán kínál hasonló szolgáltatást.
A fejlesztés eredményeként a rendszer felismeri és reagál az állandó közlekedésfigyelő rendszerekre, dinamikus kijelzőn keresztül látja el információval a sofőrt, követi a navigációs útvonalakat és a sebességhatárokat. Akár automata üzemmódban, akár utasításra sávot vált, képes jobbra vagy balra kanyarodni, kikerülni az útjába kerülő tárgyakat, valamint leparkolni a tulajdonos kocsibehajtójánál.
A házon belül fejlesztett Ultra Cruise a General Motors közlése szerint nem az előd helyére pályázik, inkább annak prémium verziójaként pozícionálják, főleg a drágább modellekbe. Érzékelőként egy 360 fokos kamerarendszert, radart és LIDAR szenzorokat használ a rendszer, amelyek segítségével 3D-ben érzékeli a jármű a környezetét.
Az új fejlesztés ugyanakkor továbbra sem alkalmas arra, hogy a sofőr elkalandozzon, netán elaludjon a volán mögött. A kettes szintű önvezetést biztosítani képes Ultra Cruise nehezen birkózik meg a komplex kereszteződésekkel és egyes szituációkkal, illetve elődjéhez hasonlóan egyszerűen kikapcsol, ha „segítségkérésére” a sofőr nem reagál. A biztonság érdekében egy monitor folyamatosan figyeli a volán mögött ülő tekintetét is - írja az iotzona.hu.