Jump to content

Lexus GX 2020

2019. 06. 30. 11:20

Májusban még csak kémfotókon láthattuk, de most bemutatkozott a Lexus második legnagyobb keményvonalas terepjárójának megújult verziója.

Ha megkérdeznénk, melyik a Lexus legkisebb hétszemélyes modellje, sokan nem is értenék a kérdést: hiszen csak egy van (az RX L). Ez igaz, Európában, de aztán ott van még a most bemutatott LM buszlimuzin Ázsiában, és persze a GX / LX offroad-páros Észak-Amerikában.

Senki nem hibáztatna, ha azt hinnéd, ezek közül nyilván az RX L a legkisebb, de távolról sem: az LM 4915 mm, az RX L 5001 mm, az LX pedig 5080 mm hosszú – és mindegyik nagyobb, mint a GX, amelynek be kell érnie 4879 mm-rel (ennél még az alapkivitelű, ötszemélyes RX is hosszabb 11 mm-rel!).

Cserébe viszont most megújult, sőt, még komolyabb terepalkalmasságra tett szert a modell.

Ami nem változott, az a 4,6 literes V8-as benzinmotor 301 lóerővel, 446 Nm-rel. Az autó Torsen központi differenciálművet, felezőt, állandó összkerékhajtást kínált már eddig is, ereszkedés-szabályozó, visszagurulásgátló funkciókkal, valamint a kanyarstabilizátorokat kiiktató (opciós) KDSS rendszerrel.

Most először azonban Off-Road csomaggal is rendelhető a modell: ez kúszóprogramot (kvázi terep-tempomat), a jármű előtti és alatti terepet megmutató kamerarendszert, váltóhűtőt, benzintank-páncélt, valamint az ESP terepviszonyoktól függő vezérlését megvalósító Multi-Terrain Select rendszert tartalmaz.

Emellett frissült a modell hűtőmaszkja, újratervezték a LED-es fényszórókat, a hat- vagy hétszemélyes utastér pedig akár piros-fekete színben is pompázhat.

Mostantól szériafelszerelés a Lexus Safety System+ biztonsági csomag, amiben gyalogosfelismerő, automatikusan vészfékező ütközésmegelőző rendszert, sávelhagyásra figyelmeztető rendszert, adaptív fényszórót és távolságtartó tempomatot találunk.

(Forrás: vezess.hu / fotó: pixabay.com)