Jump to content

Frissült a Hyundai Ioniq

2019. 05. 05. 15:29

Nagyobb hatótávolságot, okosabb funkciókat kínál a megújult Hyundai Ioniq.

2016-os bevezetése óta 60 ezer példányban talált gazdára a Hyundai Ioniq, a hibrid, plug-in hibrid és elektromos kivitelben egyaránt kapható kompakt szedán. Talán a gyártó is érzi, hogy több is van ebben a konstrukcióban, ezért most több ponton megújítja fiatal autóját.

A motorteljesítmény az eddigi 120 helyett 136 LE, a maximális nyomaték (295 Nm) nem változott. A fedélzeti töltőt a 6,6 kW-osról egy 7,2 kW-os egységre cserélték. 100 kW-os villámtöltőről 54 perc alatt 80 százalékra tölthető az autó.

A két hibrid modell az eddigi 1,6 literes, közvetlen befecskendezéses benzinmotort használja (105 LE, 147 Nm). A villanymotor a hibridben 43,5 lóerős, 170 Nm nyomatékú, a konnektoros hibridé erősebb, 60,5 lóerős, azonos nyomaték mellett. Az előbbi Li-Ion Poly akkuja 1,56 kWh kapacitású és elfér a hátsó ülések alatt; az utóbbié nagyobb, 8,9 kWh-s.

Mindkét hibrid verzió rendszerteljesítménye 141 LE és 265 Nm. Az autó akár 120 km/óráig képes kizárólag elektromos hajtással közlekedni; a plug-in hibrid egy feltöltéssel legfeljebb 51 kilométert tesz meg árammal.

A két hibrid modell a takarékos vezetést támogató funkciókat, valamint  több fokozatban állítható fékenergia-visszanyerést is kínál, váltójuk ugyanaz a hatfokozatú duplakuplungos egység, mint eddig.

(Forrás: vezess.hu / fotó: pixabay.com)