Van is mire: habár a csomagtartó 210 literrel tágasabb a szedánénál, az autó tömegét 12 kilogrammal csökkenti a könnyített far, ráadásul az alkotók szerint a szerkezeti merevség is javult.
A Volvo azonban ennél tovább menne, hiszen a bemutatón a jövő tekintetében ennél impresszívebb adat (500 km) is elhangzott.
Első autójuk a Missile, azaz rakéta nevet kapja, és már márciusban, a Genfi Autószalonon bemutatkozik a világ nyilvánosságának.
Versenypályára való aerodinamikai részletek – hatalmas hátsó légterelő, légbeömlő kürtő a fülke tetején, leszorítóerőt fokozó szárnyacskák mindenütt – váltakoznak a lakkozott karbonpanelekkel, amelyeket a tömegcsökkentés jegyében helyenként alaposan megkurtítottak.
Lesz a T8-as konnektoros hibrid is, méghozzá a szokott felállással 407 lóerős teljesítménnyel.
Eddig is volt persze sportmodell a Jeep zászlóshajójának kínálatában, ám az SRT igazi varacskos disznó: nem mindenkinek van szüksége 468 lóerős, 257 km/óra végsebességű, álló helyzetből 100-ra 5,0 másodperc alatt gyorsuló – mindehhez 2,4 tonna menetkész tömegű – elefántra.
Eddig is volt persze sportmodell a Jeep zászlóshajójának kínálatában, ám az SRT igazi varacskos disznó: nem mindenkinek van szüksége 468 lóerős, 257 km/óra végsebességű, álló helyzetből 100-ra 5,0 másodperc alatt gyorsuló – mindehhez 2,4 tonna menetkész tömegű – elefántra.
Alapfelszerelés a tíz légzsák, valamint a Toyota Safety Sense P biztonsági csomag, ami gyakorlatilag minden vezetőtámogató funkciót tud, ami ma létezik a világon.
Klasszikus értelemben vett sportverzióról tehát nem beszélhetünk, csak egy kicsit dinamikusabb megjelenésről, persze a könnyű Rio mondjuk a 120 lóerős 3-hengeres turbós benzinessel egészen dinamikus.
A BMW 8-as kupét az M8 sportverzióval és az M8 GTE versenyautóval párhuzamosan fejlesztik; utóbbi már most hétvégén részt vesz a Daytona-i 24 órás futamon, majd júniusban a Le Mans-i versenyen.
Vagyis már önmagában is óriási dolog, ha a Porsche valóban egy 6-hengeres szívó boxerrel szereli majd az új Boxster Spydert.
A feltételeket is megszabták: Elon Musk csupán akkor részesül a neki megítélt díjazásban, ha a Tesla piaci tőkeértéke a következő tíz év során – előre megállapított lépcsőkben – eléri a 650 milliárd dollárt.